Zakłady Spożywcze BONA Sp. z o.o.

Zakłady Spożywcze BONA Sp. z o.o. powstały w 1990 r. w Łomży. Są producentem wysokiej jakości produktów spożywczych opartych na lokalnych recepturach i smakach. tj. majonezów, ketchupów, sosów, musztard, przetworów warzywnych. Wieloletnie doświadczenie zaowocowało  produkcją pod szczególne wymagania dostawców sieciowych, w asortymencie "marka własna" min. Carrefour, Tradis, Lider Price, Kaufland. W firmie działa System Zarządzania Jakością ISO 9001 oraz system HACCP, które dają pewność, co do bezpieczeństwa i jakości oferowanych produktów.

Rozwój firmy a także zjawiska zachodzące w branży FCMG spowodowały iż zdecydowano się  nawiązać współpracę  z  Merinosoft w zakresie dostarczenia i wdrożenia systemu usprawniającego proces zarządzania. Produkcyjno-handlowy profil firmy wymagał wprowadzenia funkcjonalności dedykowanych właśnie takiej  (specyfice) działalności. Władze przedsiębiorstwa zadecydowały o zakupie mobilnego sytemu sprzedaży XEMI Sales Force.

Przez jego wdrożenie firma chciała zapewnić sobie łatwe, centralne zarządzanie informacjami dostarczanych przez przedstawicieli handlowych. Ważne znaczenie odgrywała możliwość dostępu do wszystkich gromadzonych w systemie informacji i śledzenie on-line zachodzących w nich zmian i szybkiej reakcji decyzyjnej.

Firma BONA szukała dostawcy z dużym doświadczeniem w dziedzinie obsługi dystrybucji towarów konsumpcyjnych. Potencjalny partner musiał wykazać również zdolność i chęć dostosowania swojego systemu do specyficznego modelu biznesowego i wymagań funkcjonalnych przedsiębiorstwa.

System miał zapewniać pełne pokrycie potrzeb obsługi dla przedstawicieli handlowych, a więc m. in. : przyjmowanie zamówień, rozliczenia z klientami, działania marketingowe, merchandising, raportowanie, zarządzanie ofertą, promocjami, cenami, warunkami handlowymi, materiałami niehandlowymi itp. System miał obejmować wszystkie kanały sprzedaży, a w nim różnej wielkości sklepy  oraz hurtownie.
Współpraca dotyczyła nie tylko zakupu oprogramowania i jego wdrożenia, ale także opieki serwisowej, jaką oferuje Merinosoft.


Korzyści:

Zaimplementowanie systemu XEMI Sales Force przyniosło w krótkim okresie czasu wymierne efekty w postaci :

  • usprawnienie i ujednolicenie procesów decyzyjnych (w ujednoliconym systemie);
  • ułatwienie pracy przedstawicielom handlowym, poprawienie jakości i  czasu obsługi klientów;
  • ułatwienie przepływu dokumentów (w specyficznej strukturze organizacyjnej);
  • szybką kontrolę finansowa,
  • precyzyjne analizy wyników sprzedaży poszczególnych produktów/grup produktowych a   także handlowców
  • umożliwienie efektywnej koordynacji sprzedaży i działań marketingowych i handlowych,
  • wzrost efektywności sprzedaży przedstawicieli handlowych.