Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Wydawnictwo Nasza Księgarnia to oficyna unikatowa wśród wydawców literatury dla dzieci i młodzieży, łącząca w sobie tradycję i nowoczesność. W trudnym czasie przemian, ciągle kształtującego się rynku książki, zmian technologii i organizacji produkcji Wydawnictwo wybiera takie metody i ustala takie kryteria pracy nad książką, aby skutecznie mogło konkurować z wszelkimi masowymi środkami audiowizualnymi.
Ambicją Wydawnictwa jest, aby młody czytelnik otrzymał książkę piękną i wartościową, która nosi cechy najwyższej jakości. Aby to zrealizować, Nasza Księgarnia sukcesywnie modernizowała funkcjonujący w Wydawnictwie system informatyczny, współpracując w tym zakresie z firmą Merinosoft Sp. z o.o. od 2001 r. Efektem tej współpracy było:
- świadczenie usługi serwisu aplikacyjnego Systemu Księgowości Informatycznej BILANS, SPRZEDAŻ, PŁACE, KADRY, PODATEK, UBEZPIECZENIA, ŚRODKI TRWAŁE;
- sporządzenie specjalnie na potrzeby Wydawnictwa w 2004 r. Systemu Rozliczeń Honorariów Autorskich, a w 2006 r. Kartoteki Projektów.
W efekcie pozytywnych relacji biznesowych miedzy naszymi firmami w 2007 r. podjęto decyzję o rozpoczęciu prac związanych z wdrożeniem w pełni Zintegrowanego Systemu Informatycznego klasy ERP, autorstwa firmy Merinosoft Sp. z o.o., i zastąpienie nim dotychczas użytkowanego.
Pierwszym krokiem na tej drodze było uruchomienie w październiku 2008 r. systemu XEMI w obszarze Sprzedaż, a następnie, tj. od stycznia 2009, obszarów Finanse oraz Pracownicy z wykorzystaniem nowoczesnej bazy danych Microsoft SQL Server 2005.
Równolegle toczyły się również prace mające na celu przeniesienie funkcjonalności Systemu Rozliczeń Honorariów Autorskich i Kartoteki Projektów na jednolitą platformę XEMI pod nazwą XEMI Wydawnictwo, która została dodatkowo rozszerzona o ważny dla Wydawnictwa obszar wspierający zarządzanie umowami autorskimi.
Dostosowanie XEMI do indywidualnych potrzeb stanowiło dodatkowy atut dla Wydawnictwa. Nie bez znaczenia był fakt, aby nowe rozwiązanie:
- płynnie zastąpiło dotychczasowy system,
- integrowało się z użytkowanymi aplikacjami zewnętrznymi takimi jak np. ECOD - Platforma internetowa do elektronicznej wymiany dokumentów handlowych,
- dawało lepsze możliwości analityczne,
- pozwalało wprowadzić obsługę magazynu, wspomaganą czytnikami kodów kreskowych.
Istotna była również wydajność nowego systemu, sprzyjająca dynamicznemu rozwojowi Wydawnictwa.