Porcelana Krzysztof Sp. z o.o.

3Początek fabryki to rok 1831, kiedy to Carl Krister wykupił dwie sąsiadujące ze sobą fabryczki fajansu i łącząc w jedno przedsiębiorstwo, rozpoczął w nich produkcję porcelany. Obecnie firma zajmuje się produkcją porcelany stołowej i różnego rodzaju galanterii porcelanowej. Zakład produkuje porcelanę w trybie produkcji planowanej jak również realizuje indywidualne zamówienia. Oferta fabryki obejmuje kilkanaście wzorów oraz 10 fasonów. 

Wyroby z Wałbrzycha trafiają do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, krajów Beneluksu i skandynawskich. Wędrują również na południe do Czech, Grecji czy Turcji. Firma ma też stałych odbiorców w krajach arabskich, Ameryce Północnej oraz w Azji.

W 2010r. nowy inwestor postanowił wdrożyć nowoczesny system informatyczny wspomagający zarządzanie wszystkimi działami firmy. Biorąc pod uwagę dotychczasową, owocną współpracę pomiędzy spółką Nordis (z której wywodził się inwestor) a firmą Merinosoft, została podjęta decyzja o wyborze sprawdzonego dostawcy oprogramowania. Rozpoczęto wdrażanie systemu XEMI ERP w obszarach: Magazyn, Produkcja, Sprzedaż, Finanse, Pracownicy.

Do tej pory Porcelana Krzysztof Sp. z o.o. korzystała z kilku niepowiązanych rozwiązań informatycznych. Powodowało to konieczność kilkakrotnego wprowadzania tych samych danych. Przy ponad 1 500 zdarzeniach gospodarczych miesięcznie często generowało to pomyłki. Produkcja również była planowana w oparciu o dane uzyskane z różnych systemów. Celem wdrożenia XEMI ERP było więc zmniejszenie ilości błędów, automatyzacja pracy oraz wielopłaszczyznowy wgląd w dane przedsiębiorstwa.

W związku z tym, iż 80% sprzedaży firmy to eksport, położono nacisk na obsługę dokumentów wielowalutowych oraz wydruk wielojęzycznych dokumentów handlowych i logistycznych. Klientowi można wystawić dokument sprzedaży z kilku różnych cenników w różnych walutach a specyfikacje wysyłkowe drukowane są według indywidualnych wzorów określonych przez klientów. 

W module XEMI Produkcja proces produkcyjny został podzielony na etapy zgodnie ze stanem faktycznym. Zamówienie klienta jest wprowadzane do systemu w rozbiciu na poszczególne pozycje wraz z oczekiwanym terminem wykonania. Na podstawie zamówienia program tworzy harmonogram jego realizacji z podziałem na poszczególne zlecenia produkcyjne. W systemie widać stopień zaawansowania poszczególnych zamówień a także rentowność danego etapu. Przy zleceniu rejestrowane są czynności oraz poniesione nakłady. Dane te przekazywane są automatycznie do modułu XEMI Finanse i XEMI Pracownicy. Precyzyjne planowanie produkcji znacząco ułatwiło prognozowanie zapotrzebowania na surowce. Raporty produkcyjne są z kolei bazą do ustalania norm zużycia materiałów, ilości odpadów czy braków, jak również pomaga w kosztorysowaniu nowych wyrobów.

XEMI Magazyn znacznie ułatwia też kompletowanie zamówień. Występowanie w jednym zestawie asortymentu z różnych fasonów było głównym problemem z którym do tej pory borykał się magazyn. Osiągnięto to dzięki możliwości tworzenia zestawień w konfiguracji: asortyment + dekoracja + logo + gatunek oraz określeniu w jakiej ilości w danym zestawie występuje.

Dodatkowo XEMI ERP obsługuje sklep fabryczny, który powstał na potrzeby klientów indywidualnych.

 

Newsletter

Wesołych Świąt!!!

Wielkanoc 2019

xeminowoscinbaner

 

Użytkownie tej strony www oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies. Szczególowe informacje w polityce prywatności