Metal-Fach Sp. z o.o.

Depositphotos 67629751 original

Metal-Fach Sp. z o.o. to czołowy polski producent maszyn rolniczych. Z kilkuosobowej działalności, firma stała się nowoczesnym przedsiębiorstwem, zatrudniającym ok. 800 pracowników. W swojej ofercie posiada blisko 60 różnych typów modeli maszyn oraz urządzeń rolniczych. Wyroby Metal-Fach Sp. z o.o. są dostępne poprzez sieć dealerską na terenie całego kraju. Dodatkowo, spółka eksportuje produkty do ponad 30 państw i posiada blisko 80 zagranicznych przedstawicielstw handlowych. 

Przy tak rozbudowanej sprzedaży bardzo ważną kwestią jest zarządzanie serwisem produktów. Zarząd Metal-Fach Sp. z o.o. zdecydował więc o wdrożeniu systemu XEMI Serwis, który pozwala na zautomatyzowanie działań w tym obszarze. Rozwiązanie składa się z:

• aplikacji internetowej - XEMI Field Force Manager - do której dostęp mają menedżerowie Działu Serwisu,

• aplikacji mobilnej - dostępnej dla serwisantów pracujących w terenie.

System XEMI Serwis został zintegrowany z systemem transakcyjnym firmy Metal-Fach. Pozwoliło to na automatyczne rozliczenie kosztów wewnętrznych w ramach obsługi i realizacji zgłoszeń serwisowych.

Aplikacja XEMI Field Force Manager wspiera zarządzanie personelem serwisowym. Kierownik Serwisu planując zlecenia do realizacji, określa parametry zgłoszenia (rodzaj, priorytet, stan), wóz serwisowy czy też listę niezbędnych części. Dzięki temu zadania realizowane są bardziej efektywnie. Dodatkowo wprowadzono kontrolę obiegu części zamiennych na poszczególnych etapach zlecenia. 

Serwisanci korzystają z aplikacji mobilnej dostępnej na smartfonie lub tablecie. Aplikacja pracuje w trybie offline, stąd też nie wymaga stałego dostępu do internetu a dane synchronizowane są na żądanie. Serwisant ma dostęp do zaplanowanych i już zrealizowanych wizyt, zadań czy zdarzeń. Również sam może zarejestrować nowe, nieplanowane wcześniej zlecenie. 

Serwisant rozpoczynając wizytę, rejestruje ślad GPS oraz czas rozpoczęcia wizyty. Wykonuje zdjęcia oraz weryfikuje typ naprawy: płatna bądź gwarancyjna. Skanując kod kreskowy maszyny, otrzymuje wszelkie dane na temat serwisowanego obiektu, bądź też używanych do jego naprawy części. W protokole serwisowym określa m.in. listę części, wykonane prace, materiały eksploatacyjne oraz wymontowane części. Po zakończeniu pracy opisuje wykonaną pracę i dokumentuje ją za pomocą zdjęć. Użytkownik końcowy potwierdza naprawę poprzez podpis na smartfonie. W razie potrzeby protokół może zostać wydrukowany i dostarczony w wersji papierowej.

Wdrożenie XEMI Serwis pomogło w uporządkowaniu wszelkich danych dotyczących serwisowanych urządzeń i pozwoliło na wyeliminowanie nieczytelnych protokołów. W każdej chwili serwisant ma dostęp do Bazy Wiedzy, z której poziomu ma wggląd do umowy SLA, dokumentów technicznych oraz instrukcji. Dodatkowo moduł mobilny pozwala na wysyłanie dokumentów na dowolny adres email. Dzięki temu serwisant może przesłać użytkownikowi końcowemu np. uaktualnioną instrukcję obsługi

System XEMI Serwis w sposób widoczny zoptymalizował koszty prac serwisowych m.in. poprzez specjalnie opracowane raporty obrazujące efektywność napraw. Pomógł zapanować nad bazą serwisowanych urządzeń. Dzięki raportowaniu pracy, daje się zauważyć poprawę jakości świadczonych przez pracowników serwisu usług.

Kolejnym krokiem w zakresie obsługi serwisowej maszyn firmy Metal-Fach będzie portal serwisowy dla klientów końcowych oraz platforma dla dealerów zagranicznych. 

Newsletter

xeminowoscinbaner

 

Użytkownie tej strony www oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies. Szczególowe informacje w polityce prywatności